*آمده نوگل ولا / روح و روان مصطفی / نور دو چشم مرتضی
فروغ چشم من رسد / زینت انجمن رسد / حسن رسد، حسن رسد
شاه جوانان جهان/ امام جمله انس و جان / قدم گذارد به جهان
ز مقدم او، زمین چو گلشن، بگو به زهرا، چشم تو روشن
ولادت مظهر جود و کرم و بخشش، مبارک ... التماس دعا
*دلخواسته هایتان را آرزو کنید ؛‌میلاد کریم اهل بیت فرا رسیده است
*میلاد کریم سبزپوش آل فاطمه، تنهاترین سردار لشکر حیدر و غریب شهر پیامبر تهنیت باد.
*روزه داران به رهش جان و دل ایثار کنید
امشب از جام تولای وی افطار کنید
*امام حسن: بهترین نیکویی، اخلاق نیکو است. میلادش مبارک
*بنگر به مرتضی که در این ماه روزه را
با بوسه از لب پسر افطار می کند
*امشب خوان ماه رمضان به یمن قدوم کریم اهل بیت گسترده تر است. هوشیار باشید که بی نصیب از کنارش نگذرید.
*با عشق حسن(ع) من به جهان ناز کنم
افطارمو با نام حسن باز کنم
صد شکر که درک شب قدر رمضان
با جشن ولادتش آغاز کنم
*در جود و کرم دست خدا هست حسن(ع)
دست همه را وقت عطا بست حسن(ع)
نومید نگردد کسی از درگه او
زیرا که کریم اهل بیت است حسن(ع)
*پیامبر: به حسن(ع) شکوه و جذبه و وقار و به حسین(ع) بخشندگی و رحمت خود را بخشیدم.
*پیامبر: فرزند صالح گلی است که خدا به بندگانش می‌دهد. دو گل من در دنیا حسن و حسین اند.
*بر خوان رحمت خداوند، امروز دست کریم تو ساقی سعادت است و ما نه تشنه طهور که جرعه نوش ظهور رُخت به صف ایستاده ایم.
*در ضیافت الهی چهره زیبایت نقاب خلقت را گسست یعنی که خداوند به وجود کریمت بندگانش را خواهد نواخت.
*تو مگو ما را بدان شه بار نیست
با کریمان کارها دشوار نیست
میلاد امام حسن(ع) مبارک
*ماه دل آرای نیمه رمضان را، پانزده روز است به انتظار نشسته ایم و به کرامت و مهربانی‌اش محتاجیم.
*می خواست تا چشم و چراغ دین، شما باشی
بعد از علی میراث دار مصطفی باشی
مثل نسیمی مهربان و مثل باران، سبز
*آمیزه ای از رحمت و جود و سخا باشی میلاد کریم اهل بیت(ع) مبارک.
*هر طرف می گذرم بانگ طرب می شنوم
زآنکه میلاد حسن، نور دل بوالحسن است
از حریم فاطمه در نیمه ماه صیام
چهره ماه حسن تابید با وجه حسن
منابع:
http:// www.askquran.ir
%2001ra85-madh%20va%20monajat%20emam%20hasan_salahshur(sh16).mp3 (2.43 مگابایت, 142 نمایش) |
رئیس کمیته دفاع از حجاب و زندانیان مدافع حجاب جمهوری آذربایجان با بیان اینکه معاون حزب اسلام آذربایجان در حبس غیرقانونی به شهادت رسید، گفت: در حال حاضر جان 62 زندانی حجاب در جمهوری آذربایجان در خطر است.
به گزارش روابط عمومی دفترمنطقه 7 کمیسیون حقوق بشراسلامی ، حجت الاسلام و المسلمین "فائق ولی اوغلو " در دیدار و گفت‌وگو با وحید کاظم‌زاده، دبیر کمیسیون حقوق بشر اسلامی در شمال‌غرب کشور در تبریز ضمن ارائه گزارشی از وقایع اخیر در این کشور، اظهار کرد: در شرائط ویژه‌ای که برای کشورهای اسلامی پیش آماده، به قول مقام معظّم رهبری (مدّ ظلّه العالی) یک بیداری برای کشورهای اسلامی پیش آماده است.
وی با بیان اینکه کمیته دفاع از حجاب و محبوسان حجاب متشکل از روحانیون مبارز طلاب جمهوری آذربایجان حوزه به عنوان وظیفه شرعی برای خودشان واجب می‌داند که با وجود همه مشکلاتی که در داخل کشور آذربایجان برای روحانیون عضو کمیته دفاع پیش آماده، با تمام قوت و قدرت و توکّل به خداوند متعال مبارزه و دفاع از اسلام و مکتب قرآن و اهل البیت (علیهم السلام) را پیگیری کنند، افزود: در این راستا ما فقط از خداوند متعال کمک می‌خواهیم.
ولی‌اوغلو با بیان اینکه مبارزه ما کاملا علنی است، افزود: اگر تا امروز مبارزه این کمیته علیه طاغوت و برنامه‌های صهیونیستی در کشور آذربایجان نبود خدا می‌داند که چه جنایت‌های در کشور ما علیه روحانیون و مسلمانان رخ می داد.
وی با بیان اینکه امروز 62 نفر از دینداران، فعالان مذهبی، منتقدان سیاسی دولت و آزادیخواهان اعتقادی در زندان‌های باکو به سر می‌برند که از جمله آنان دستمان حاج محسن صمداف رئیس حزب اسلامی، روح الله آخوند زاده و دیانت صمدف هستند، افزود: باید بگویم که به دلیل شرایط بد زندان‌های آذربایجان ، همه این 62 نفر در شرایط بدی بسر می‌برند و با ادامه این روند هر آن باید منتظر شهادت تک به تک آنان بود.
ولی‌اوغلو شهادت حاج واقف در زندان در شرایط بیماری شدید را مایه تاسف برای دولتمردان جمهوری آذربایجان خواند و گفت: نگه داشتن حاج واقف در زندان با توجه به بیماری شدیدش مغایر با قوانین جمهوری آذربایجان و معاهدات بین‌المللی بود.
وی با ابراز تاثر شدید از شهادت معاون حزب اسلام یادآور شد: حاج واقف عبدالله اف با اغراض سیاسی و سفارشی بازداشت و زندانی شده بود و باید خاطرنشان کنم زدن اتهامات واهی همچون حمل موادمخدر در شان دینداران و علمای آذربایجان نیست.
رئیس کمیته دفاع از حجاب و زندانیان مدافع حجاب جمهوری آذربایجان با بیان اینکه عوامل دخیل در شهادت وی باید پاسخگوی این مسئله باشند، ادامه داد: موضوع جلوگیری از دیدار خانواده معاون حزب اسلام با حاج واقف عبدالله اف و عدم آزاد کردن وی با وجود بیماری شدید، یک بی وجدانی آشکار و نقض اعلامیه جهانی حقوق بشر بوده که تنها شرمساری را بدنبال می‌آورد.
یک کارشناس مسائل دینی کنترل رفتار را از خواص ماه مبارک رمضان دانست و گفت: افراد در این ماه بیشتر مراقب رفتار خود هستند و خشم خود را کنترل می کنند از این رو زمانی که خانواده هنگام افطار و سحر دور هم جمع می شوند آرامش و صمیمیت بر فضای خانواده حاکم می شود.
به آدرس زیر مراجعه کنید:
انتظار، سرفصل امید به آینده‌ای روشن و مایه عشق و شور و امید و تلاش برای آماده‌سازی خود و جامعه برای آمدن و ظهور امام منتظر است. انتظار، هرگز یک روحیه بازدارنده، فلج‌کننده و یأس‌آور نیست، بلکه موجب دورکردن عنصر بدبینی به آینده، از نهاد انسان در جامعه بشری است. انتظار، معیار ارزش انسان‌ها است. آرزوها و آمال انسان‌ها معیار خوبی برای سنجش میزان رشد و تعالی آن‌ها است. آرزوهای متعالی، حکایت از کمال روح و رشد شخصیت انسان‌ها می‌کند؛ برعکس آرزوهای حقیر و بی‌ارزش، نشان از بی‌اهمیتی و رشدنیافتگی افراد دارد. آرزوها، انسان را به حرکت وا می‌دارد.
انتظار، اعتراض دائمی برضد بی‌عدالتی‌ها است؛ نجات از سکون و رکود است، ‌در صحنه‌بودن است. انتظار، نقش مهمی در سازندگی، پویایی و اصلاح فرد و جامعه در زمان غیبت دارد. اگر انسان منتظر، به وظایفی که برای او شمرده شده است عمل کند، به الگوی مطلوب انسان دیندار دست می‌یابد.
انتظار مهدی عجل الله تعالی فرجه الشریف اقتدای به او، ‌بیعت با او و سرسپاری به فرمان او است؛ سنگربانی عقیده، مرزبانی اندیشه و مبارزه در راه پاسداری از حریم دین و ولایت است. انتظار فرج، کار است، حرکت است، تلاشی هدفمند است و با بی‌هدفی، سکون و تن‌آسایی سازگاری ندارد. مگر می‌شود در انتظار سرسبزی روزگاران بود و در فصل برگ‌ریزان، از پا نشست؟
منتظر، تلاشگری نستوه است که برابر هر انحرافی می‌ایستد و با الهام از شیوه و آیین امام و مقتدای مورد انتظار خویش، در راه اصلاح خود و جامعه‌اش به جهاد و مقاومت می‌پردازد. از آن زمان که فرشتگان الهی به امر خدا، برابر حضرت آدم علیه السلام سر به سجده فرود آوردند، بحث از انتظار موعودی از سلاله آخرین پیامبر الهی به میان آمد. دیگر این، وظیفه تمام فرستادگان آسمانی شد که منتظر باشند و دیگران را هم به انتظار دعوت کنند. آن زمان که لوط، برابر فاسدان قوم خود قرار گرفت و گفت: «کاش برای مقابله با شما قدرتی داشتم یا به تکیه‌گاهی استوار پناه می‌جستم»(1) اندیشه انتظار قائم، در روح و جانش جاری بود. امام صادق علیه السلام فرمود:
حضرت لوط علیه السلام این سخن را نگفت، مگر برای تمنای دسترسی به قدرت قائم ما. و آن تکیه‌گاه استوار، چیزی نبود، جز استواری و توانایی یاران او ... (2).
انتظار، در زمان غیبت و عدم حضور ظاهری امام در جامعه، به نوعی، اعلام پذیرش ولایت و امامت آخرین وصی پیامبر خاتم صلی الله علیه و آله و سلم است و همین انتظار موجب می‌شود ارتباط شیعیان با امامشان ـ اگرچه به صورت ارتباط قلبی و معنوی ـ حفظ شود.
اما به‌راستی منتظر واقعی کیست؟...
منتظر واقعی، کسی است که به امامش معرفت داشته باشد؛ یعنی اعتقاد به ولایت و معرفت به شخصیت او. اعتقاد به ولایت، تعهد و پیمانی است که جز با اطاعت کامل نمی‌شود. کسی منتظر واقعی است که علاوه بر خودسازی به دیگرسازی نیز بپردازد، تا از این طریق، زمینه‌های ظهور آن حضرت را فراهم سازد.
پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و سلم پیش از این‌که ستاره پرفروغ امامت امامان علیهم السلام طلوع کند، برترین جهاد امتش را انتظار فرج دانسته است؛ زیرا انتظار فرج، انتظار جهاد و انقلابی عظیم بر ضد تمام ظلم‌ها و جنایت‌ها و اجرای عدالت به تمام معنا در سراسر جهان است. حضرت علی علیه السلام در حدیثی فرموده است:
کسی که در انتظار اقامه نماز به سر برد، در طی زمان انتظارش، در حال نماز به شمار می‌رود.(3)
پس کسی که در انتظار اقامه دین حق و برپایی دستورهای الهی در سراسر جهان است، چه پایگاه و منزلتی دارد؟ در زندگی ظاهری دنیا، هر امام، در عصر خود به حمایت و یاری پیروان و شیعیان خود نیاز دارد. امام، اگر علی علیه السلام هم باشد، اگر حمایتگری نیابد و شاهد خیانت دوستان باشد، مجبور به خانه نشینی است، تا چه رسد به امامی که در غیبت به‌سر می‌برد و انقلاب بسیار عظیمی در پیش دارد که فقط با حمایت پیروان و شیعیانش تحقق خواهد پذیرفت.
اگر منتظر بازگشت یوسف زهراییم، آیا آماده استقبالیم؟...
عاشق و دلباخته گل نرگس، منتظر نشانه و علامت نیست؛ بلکه منتظر خود حضرت است و می‌داند این آمادگی، جز با اطاعت از فرامین آن امام بزرگوار، به‌دست نمی‌آید.
حضرت ولی عصر عجل الله تعالی فرجه الشریف فرمود:
پس هر یک از شما باید به آنچه به وسیله آن به دوستی ما نزدیک می‌شود عمل کند و آنچه از جانب او، ما را به خشم و ناراحتی نزدیک نماید دوری کند؛ زیرا فرج ما آنی و ناگهانی فرا می‌رسد.
این حدیث، وظیفه ما را به خوبی مشخص می‌کند و ما را متوجه این امر می‌کند که در هر حال باید آماده ظهور حضرت باشیم. امام صادق علیه السلام فرموده است:
برای ظهور و قیام حضرت قائم عجل الله تعالی فرجه الشریف خود را مهیا سازید؛ گرچه این آمادگی در حد فراهم کردن یک تیر باشد.(4)
حضرت، برای برپایی عدالت، قیام مسلحانه می‌کند. در حقیقت، این حدیث می‌خواهد بگوید کسی که طالب ظهور آن حضرت است، باید در جهت زمینه‌سازی نهایت جهاد و کوشش را بنماید.
امام هادی علیه السلام فرمود:
قائم آل محمد، مهدی عجل الله تعالی فرجه الشریف است که واجب است در زمان غیبتش منتظر او باشند و زمان ظهورش، مطیع باشند.
بنابراین امام معصوم در این حدیث، انتظار امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف را واجب دانسته است.
با توجه به جایگاه بلندی که انتظار در مکتب شیعه دارد و تأکیدها و سفارش‌های فراوان پیامبر صلی الله علیه و آله و سلم و امامان معصوم علیهم السلام بر موضوع انتظار فرج، شیعیان باید به این موضوع اهتمام بیشتر و توجهی درخور داشته باشند. باید مراقب بود اعتیاد به غیبت امام، گریبانگیر ما نشود.
هم‌اکنون هزار و اندی سال از غیبت آن امام معصوم می‌گذرد و هنوز اذن ظهور از ناحیه ذات اقدس اله صادر نشده است.
چرا تأخیر؟...
یقیناً تأخیر از ما است؛ زیرا طبق فرمایش مولایمان، این ما هستیم که یکدل نشده‌ایم و در راه او به‌طور شایسته، قدم بر نداشته‌ایم:
اگر شیعیان ما که خداوند آنان را در بندگی‌اش یاری کند، در عهد و وفای به ولایت ما یکدل و یک‌صدا بودند، میمنت دیدار و ظهور ما این‌قدر به تأخیر نمی‌افتاد.(5)
عدم وفای به عهد پیروانش، موجب محرومیت جهان بشریت از این فیض بزرگ خدایی شد. آیا جز این است که زندان غیبت، دستان یداللهی او را بسته است و از تزلزل و تحیر بشریت در غم و اندوه به سر می‌برد و با دلی غمگین، همگان را به دعا برای تعجیل در فرج خویش فرا می‌خواند.
همیشه دردهایمان را برای حضرت سوغات نبریم؛ بلکه به وظایفمان مقابل حضرت که یکی از آن‌ها دعای بسیار برای تعجیل در ظهور او است اهمیت دهیم. به راستی آیا برای ما عذری در کوتاهی از این دعای مهم باقی می‌ماند؟ چرا که بهترین و مؤثرترین عملی که بتوان با آن پدر مهربان ارتباط برقرار کرد و بسیار در تعجیل ظهورش مؤثر می‌باشد، دعا است.
مولای ما! شب سیاه غیبت تو بس طولانی شده است. بسیاری در این سیاهی شب به سوی دنیا می‌گریزند؛ اما سپیده دم که آن‌ها دورش می‌پندارند، به زودی آشکار خواهد شد.
همیشه دردهایمان را برای حضرت سوغات نبریم.
پی نوشتها:
(1) سوره هود، آیه 80.
(2) بحار الانوار، ج12، ص 158.
(3) بحارالانوار، ج7، ص255.
(4) همان، ج52، ص366.
(5) همان، ج53، ص177.
منبع:http://www.ashoora.ir/
به آدرس زیر مراجعه کنید:
اقتصاد جهان وخیمتر از آن است که بتواند کشوری مانند ایران را از معادلات خود کنار بگذارد یا بازار نفت بدون حضور ایران روزهای آرامی را تجربه کند.
به گزارش جوان آنلاین،این روزها خبرها از ضررهای هنگفت ناشی از تحریمهای ایران در رسانههای خارجی پراست. از یک سو در کنار افزایش قیمت نفت به بالای ۱۰۰ دلار خبر از مذاکرات شرکت پژو برای از سرگیری مراودات به گوش میرسد و از سوی دیگر دبی از اثرات ناشی از تحریمها در صنعت مسکن خود مینالد و در جدیدترین گزارشهایی که در امریکا ارائه شده از ناتوانی ادامه تحریم نفت و شکست پروژه تحریم بیمه نفتکشها اشاره شده است، نکته ای که چند روز پیش در سخنان رهبر معظم انقلاب به آن اشاره و تأکید شد کشورهایی که با رودربایستی و زور امریکا، ایران را تحریم کردهاند نمیتوانند به این روند ادامه دهند.
به گزارش جوان، براساس گزارش یک مؤسسه امریکایی، بیمه ایرانی نفت به همراه نفتکشهای ایرانی و تمهیدات کشورهای آسیایی متقاضی نفت ایران، باعث دور زدن تحریمها شده و در ماههای شهریور و مهرماه فروش نفت روند صعودی به خود خواهد گرفت.
در گزارش مؤسسه فکس گلوبال انرژی آمده است: تحریمهای بیمهای و کشتیرانی اثرات خود را به تدریج از دست داده است میدهد و در ماههای سپتامبر و اکتبر(شهریور و مهر) تحریمهای بیمه از طریق کشورهایی که خریدار نفت هستند، منتفی میشود.
در این گزارش تأکید شده است که کماکان کشورهای آسیا بیشترین مصرف انرژی را دارند و چین نه به دلیل تحریمها که قبل از تحریمها برای معاملهای با ایران خرید خود را در مقطعی کاهش داده بود دوباره با رشد ماهانه به وضعیت خود باز میگردد.
بر اساس گزارش ارائه شده در حال حاضر تدابیر مختلفی در حال انجام شدن است و ایران موفق شده نفتکشهای خود را به شکل قانونی بیمه کند و هند نیز موافقت کرده کشتیهای ایرانی با بیمه ایرانی به هند نفت رسانی کنند. ژاپن نیز با قانونی که گذرانده کشتیهای خود را بیمه کرده است. به علاوه کره جنوبی در حال گذراندن قانونی است که کشتیهای خود را بیمه میکند که به این ترتیب اثرات تحریم را خنثی خواهد کرد. روز گذشته روزنامه «دیلی تایمز» پاکستان نیز با تأیید این موارد از افزایش واردات نفت ژاپن از ایران در ماه ژوئن نسبت به ماه پیش از آن خبر داده بود.
به نوشته این روزنامه، واردات نفت ژاپن از ایران در ماه ژوئن نسبت به ماه مه ۵/۶۰ درصد رشد داشته است. بر این اساس، میزان این واردات از ۱۰۶۱۶۲ بشکه در روز به ۱۷۰۳۸۹ بشکه افزایش پیدا کرده است.
مدیر و رئیس هیئت فکس گلوبال انرژی FGEکه گزارش خود را طی روز گذشته به مسئولان وزارت انرژی امریکا ارائه داده و طی هفت ماه جاری این گزارش را برای وزارت امور خارجه امریکا ارائه خواهد داد با بیان اینکه ایرانیها سابقه زیادی در دور زدن تحریمها دارند، گفته است: معاملات پایاپای نفت با کالا، تغییر ملیت و پرچم نفتکشها، استفاده از ارزهای سایر کشورها و طلا، استفاده از شرکتهای مختلف در کشور ثالث از جمله راههایی است که استفاده شده است.
به گزارش جوان امابه نظر این تنها دلایل شکست تحریمهای غربی علیه نفت ایران نیست. کارشناسان براین باورند که این همزمانی برای پذیرش بیمه ایرانی ناشی از چند عامل توأم است که اقتصاد جهان قادر به کنار زدن کشوری مانند ایران نیست.
بنابر این گزارش، نخستین آن، اشتباه محاسباتی در کنترل قیمتهای نفتی است( پیش از آغاز تحریمها پیش بینی شده بود که نفت زیر ۱۰۰ دلار ثابت بماند اما موفقیتی در این کار حاصل نشده) و کنترل قیمت نفت ناکام مانده است.
نکته بعدی وضعیت وخیم اقتصاد اروپا است. شنیدهها حاکی از تلاش مشتریان سابق نفت ایران در اروپا برای دورزدن تحریمها از روشهای مختلف است که مشاور اقتصادی اروپا به آن اعتراف کرده است. مهرداد عمادی دو روز پیش اذغان داشته که دو کشور در جنوب اروپا سعی در دور زدن تحریمها داشتهاند.
و نکته آخر نیز نگرانی از افزایش قیمت بیشتر نفت است که بر اساس سنت تاریخی هر ساله با آغاز فصل سرد در غرب، تقاضا برای مصرف وذخیرهسازی بیشتر میشود و البته وعدههای عربی تأمین نفت نیز محقق نشده است، به نحوی که هم اکنون بازار انرژی با کمبود شدید عرضه مواجه است.
رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس گفته است: براساس بررسیهای انجام شده و تازهترین گزارشهایی که اخیراً به دست ما رسیده است، مشکل غرب هم اکنون کسری حدود ۲ میلیون و۳۰۰ هزاربشکهای نفت ایران نیست که بخواهد این میزان نفت را از کشورهای دیگر تأمین و جایگزین نفت ایران کند بلکه آنها درحال حاضر دارای کسری ۱۲ میلیون بشکه نفت هستند!
وی تصریح کرده: براین اساس در آینده نزدیک قیمت نفت دو برابر قیمت فعلی افزایش خواهد یافت، به طوری که قیمت هر بشکه نفت خام به حدود ۲۰۰ دلار خواهد رسید و این مسئله یک تهدید برای غرب به شمار میرود.
بر اساس گزارشی که مؤسسه فکس گلوبال انرژی FGE ارائه کرده با توجه به خرید کشتیهای متعدد نفتکش طی سالهای گذشته که تا پیش از این چارتر و کرایه بوده است و فراخوانده شدهاند، ایران قادر است سهم زیادی از نفتهای خودرا به کشورهای مقصد برساند. فریدون فشارکی طراح این گزارش با تأکید براین که بیمه ایرانی نفتکشها کاملاً قانونی است، به یک رسانه امریکایی گفته است: هم اکنون کشتیرانی ایران قادر است حمل ونقل حدود ۳۰ تا ۳۵ درصد فروش نفت ایران را تأمین کند.
وی همچنین درباره موضوع تخفیفهای غیر معقول که در هر بشکه پنج تا ۲۰ دلار برای خرید نفت ایران مطرح میشود اضافه کرده است: این اظهارات از طرف کسانی مطرح میشود که از بازار نفت آگاهی ندارند و در بازار نفت اعدادی که با ایران صحبت میشود اعداد خیلی کوچکی است، یعنی حداکثر حدود یک درصد که در کل اعداد خیلی بزرگی نیست.
وی ادامه داده است: بنابراین ما نباید فکر کنیم که ایران در زمان حاضر خود را به آب و آتش میزند تا نفت خود را بفروشد یا نفت خود را خیلی ارزان میفروشد. وی البته ادعا کرده است که هدف غرب و امریکا تاثیر گذاری ۱۵ تا ۲۰ درصدی عدم خرید نفت از ایران بوده اما در ابتدای اجرای تحریم بالاتر رفته اما به تدریج به این اعداد باز خواهد گشت و از ابتدا قصد اروپا وامریکا قطع صادرات نفت ایران نبوده است، زیرا نمیخواهند که در بازار نفت کمبودی به وجود بیاید !
وی همچنین با اذعان به اینکه کنترل فروش نفت خام بسیار سخت است احتمالاً تحریمهای جدید مرتبط با محصولات نفتی از جمله تحریمهای ال – پی - جی (بوتان) فراوردهای نفتی مانند پتروشیمی، کاندنسیدکه چیزی شبیه نفت است و پنج مورد دیگر را به وزارت امور خارجه امریکا پیشنهاد داده و مدعی است که خریداران این محصولات مشخص هستند و کنترل آنها ساده است.
شاید مهمترین پیام این گزارش تهیه شده از سوی مؤسسه امریکایی موید جملهای از رئیسجمهور باشد که روز گذشته گفته است: امروز میبینیم که یک تولیدکننده نفت در جهان را تحریم نفتی میکنند و این خندهدار است و پررویی میخواهد!
لطفا به ادامه مطلب مراجعه کنید:
شیخ عباس قمی به نقل از استادش حکایت زیر را نقل کرده و از قول استاد خود بر صحت آن تأکید فراوان می کند و اهمیت زیادی برای آن قائل شده است. البته استاد شیخ عباس قمی نیز آن را از زبان شخصی به نام حاج علی بغدادی که این حکایت برایش واقع شده است، تعریف می کند.
به هر حال، قصه از زبان حاج علی بغدادی چنین تعریف می شود:
ـ هشتاد تومان سهم امام بدهکار بودم. برای پرداختن بدهی خود از بغداد به نجف اشرف عزیمت کردم. ابتدا به خدمت شیخ مرتضی رسیدم و بیست تومان به ایشان دادم. بعد از دیدار شیخ مرتضی به منزل شیخ محمد حسین کاظمینی رفتم و بیست تومان هم به ایشان دادم. سپس به دیدار شیخ محمد حسن شروقی شتافتم و به ایشان هم بیست تومان دادم و بازگشتم. در این فکر بودم که بقیه ی بدهکاری ام را که بیست تومان بود به هنگام بازگشت به بغداد به شیخ محمد حسن کاظمینی آل یاسین بدهم.
وقتی به بغداد بازگشتم، فوراً به زیارت کاظمین شتافتم تا ضمن زیارت، بدهی خود را هم به جناب آل یاسین بدهم. بعد از آن که خدمت آل یاسین رسیدم ، اندکی از بیست تومان بدهکاری ام را خدمت ایشان سپردم و قول دادم بقیه ی آن را بعد از فروش بعضی کالایی که داشتم، خدمتشان بفرستم. پس از این قول و قرار، برخاستم تا زودتر به بغداد بازگردم؛ زیرا پنج شنبه بود و عصر آن روز می باید مزد کارگرانی را که برایم کار می کردند، بپردازم.
جناب آل یاسین از من خواست باز نگردم و شب را در کاظمین بمانم. اما وقتی موضوع پرداخت مزد کارگران را به ایشان عرض کردم، به من اجازه ی بازگشت دادند.
ناگفته نماند هنگامی که در محضر جناب آل یاسین بودم، در خاطر داشتم که از ایشان نامه ای به این مضمون که من (حاج علی بغدادی) از دوستان اهل بیت هستم، بگیرم و وصیت کنم آن را به هنگام فوت در کفنم بگذارند؛ اما این درخواست را که در ذهنم بودم، مطرح نکردم و بازگشتم.
هنوز بیش از یک سوم از راه کاظمین به بغداد را نپیموده بودم که دیدم سید بزرگواری که عمامه ی سبز رنگی بر سر دارد از مقابل من به سوی کاظمین می رود. وقتی سید مرا دید، با گرمی احوالپرسی کرد و مرا در بغل گرفت. من نیز متقابلاً چنین کردم و بعد از مصاحفه، چهره ی یکدیگر را بوسیدیم. در این هنگام ایشان به من فرمود:
ـ حاج علی! سفر به خیر؛ از کجا می آیی و به کجا می روی؟
این پرسش در حالی بود که من آن سید را نمی شناختم؛ ولی با خودم گفتم: شاید او مرا می شناسد و تقصیر من است که چیزی از او در خاطر ندارم.
به هر حال، در پاسخ سید عرض کردم:
ـ به زیارت کاظمین رفته بودم و اکنون از آن جا باز می گردم.
سید بزرگوار در پاسخ من فرمود:
ـ امشب، شب جمعه است. بیا با هم به کاظمین بازگردیم تا در آنجا شهادت دهم که از دوستان جدم امیر المؤمنین «علیه السلام» هستی.
از این سخن سید تعجب کردم و گفتم:
ـ شما که از وضع من چندان اطلاع نداری، چگونه می خواهی شهادت بدهی؟!
سید بزرگوار فرمود:
ـ مگر امکان دارد کسی که حق مرا به جا می آورد، او را نشناسم.
به منظور سید پی نبردم و گفتم:
ـ چه حقی از شما را من ادا کرده ام؟!
پاسخ دادند:
ـ آنچه به وکیل من رساندی، همان حق من است.
بار دیگر پرسیدم:
ـ وکیل شما کیست؟
فرمودند: شیخ محمد حسن.
عرض کردم:
ـ ایشان وکیل شماست؟
فرمود:
ـ آری؛ او وکیل من است.
سپس درباره ی سایر وکلای ایشان پرسیدم تا ببینم آن چه به علمای نجف اشرف پرداخته ام، صحیح بوده است یا خیر.
سید بزرگوار تأیید کردند که آن چه پرداخته ام صحیح بوده است و همه ی آن علما ، وکیل او هستند.
حاج علی بغدادی پس از وقوع این ماجرا، از آن سید بزرگوار مسایلی را می پرسد و ایشان نیز به پرسش های متعدد حاج علی بغدادی پاسخ می دهد. سپس هر دو به زیارت کاظمین می روند.
به هنگام زیارت و نماز، آن سید ناگهان از نظر حاج علی بغدادی پنهان می شود و حاج علی دیگر نمی تواند او را مشاهده کند.
حاج علی بغدادی پس از آن که موفق به یافتن مجدد آن سید نمی شود، نزد شیخ محمد حسن کاظمینی آل یاسین می رود و قصه ای را که برایش واقع شده بود، بازگو می کند.
شیخ محمد حسن پس از شنیدن قصه، تایید می کند که آن سید امام زمان «عج» بوده است و از حاج علی بغدادی با تأکید می خواهد که این راز را فعلاً با کسی در میان نگذارد.
به ادامه مطلب مراجعه کنید:
دانلود کتاب آموزش تجوید قرآن کریم
توضیحات : از آنجا که ماه مبارک رمضان بعنوان بهار قرآن میباشد و اقبال عموم برای تلاوت قرآن کریم بیش از هر ماه دیگر است؛ بسیاری از کسانی که علاقمند به انس بیشتر با قرآن هستند گاهاً بخاطر عدم تسلط کافی بر اصول و قواعد تجویدی قرآن، مشتاق این میباشند که هرچه بیشتر با تجوید آشنا شده تا بتوانند بیش از پیش حق تلاوت قرآن مجید را ادا نمایند. لذا با توجه به استقبال دوستان و درخواستهای آنان مبنی بر معرفی کتاب آموزش تجوید قرآن کریم که بصورت موجز و خلاصه و سریع به آموزش تجوید بپردازد؛ برآن شدیم کتابی الکترونیکی را معرفی نماییم تا مورد استفاده همه دوستان واقع گردد. علم تجوید علمی است که در آن از مخارج و صفات حروف تهجی و همچنین محل وقف و وصل و قوائد و دستورات قرائت صحیح بحث می شود. در تجوید اعطای حقوق حروف و حفظ ترتیب و مرابت آنها و باز آوردن حرف به مخرج و اصل آن و پیوستن آن به نظیرش و تصحیح لفظ و تلطیف نطق با نظر به شکل و ساختمان هر کلمه بدون اسراف و تکلف و افراط است. اخراج هر حرف از مخرجش و واعطاء حق و مستحق آن حرف، از صفات، به آن است. ادای حرف از مخرجش همراه بااعطاء حق و مستحق حرف است. منظور از حق حرف صفات لازمه حرف و منظور از مستحق حرف حالات حرف در ترکیب با حروف دیگر و حرکات می باشد. ادا کردن حرف از مخرجی که مخصوص به اوست با صفاتی که مخصوص به آن حرفند تاحروف متقاربه که در مخرج با هم نزدیکند از یکدیگر جدا شوند
دانلود کتاب ۴۰۰ پ ن پ جدید !
توضیحات : په‌نه‌په، پ ن پ یا پـَ نـَ پـَ به معنای پس نه پس نوعی طنز یا لطیفه است که اخیراً در وب‌گاه‌ها مرسوم شده‌است. په‌نه‌په اغلب در یک فضای گفت‌وگوی دو نفره اتّفاق می‌افتد، نفر اول پرسشی بدیهی را مطرح می‌کند و نفر دوم، با قرار دادن عبارت پـَ نـَ پـَ در ابتدای پاسخش، طوری پاسخ می‌دهد که فضایی طنزگونه ایجاد می‌کند. پـَ نـَ پـَ کوتاه شدهٔ پس نه پس است. به تازگی گونهٔ تصویری آن نیز در اینترنت رواج یافته است.
دانلود کتاب داستانهای کوتاه و آموزنده
توضیحات : مرد جوانی که مربی شنا و دارنده ی چندین مدال المپیک بود، به خدا اعتقادی نداشت. او چیزهایی را که درباره خداوند میشنید مسخره میکرد.شبی مرد جوان به استخر سر پوشیده آموزشگاهی رفت. چراغ خاموش بود ولی ماه روشن بود و همین برای شنا کافی بود.مرد جوان به بالاترین نقطه تخته شنا رفت و دستانش را باز کرد تا درون استخر شیرجه برود.ناگهان، سایه بدنش را همچون صلیبی روی دیوار مشاهده کرد. احساس عجیبی تمام وجودش را فراگرفت. از پله ها پائین آمد و به سمت کلید برق رفت و چراغ ها را روشن کرد.آب استخر برای تعمیر خالی شده بود!!!
عدالت و پیشرفت؛ این عنوانی است که رهبر انقلاب اسلامی آن را برای دهه چهارم انقلاب اسلامی برگزیده‌اند.
دریافت نسخه پاورپوینت - مروری بر بیانات رهبر انقلاب در دیدارهای رمضانی با کارگزاران نظام [ حجم فایل : 3681 کیلوبایت ]
صفحه قبل 1 ... 20 21 22 23 24 ... 26 صفحه بعد